Wednesday, March 12, 2014

Το γραφικό Darjeeling των Ιμαλάϊων

Έλπις

Το Darjeeling είναι μια πόλη χτισμένη στους πρόποδες των Ιμαλαίων στο τμήμα της Δυτικής Βεγγάλης της Ινδίας. Είναι γνωστό ως η βασίλισσα των λόφων και παράγει το πασίγνωστο Darjeeling Tea, ένα από τα πιο γευστικά και αναγνωρισμένα είδη τσαγιού στον κόσμο. Επίσης, ο τοπικός σιδηρόδρομος έχει αναγνωριστεί ως σημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς από την UNESCO.

Η διαδρομή από την Καλκούτα στο Darjeeling αποδείχτηκε λιγάκι περίπλοκη καθώς θέλαμε να απολαύσουμε και άλλα μέρη ανάμεσα στις δυο πόλεις αντί να κάνουμε τη διαδρομή χωρίς στάσεις. Έτσι λοιπόν, πήραμε το βραδινό τραίνο για το Siliguri, τζιπάκι με άλλους για το Kurseong και από κει το περίφημο ‘’Toy Train’’ για τον τελικό μας προορισμό, το Darjeeling! Οφείλω να ομολογήσω ότι σε ολόκληρη τη διαδρομή στα βουνά περάσαμε απίστευτα τοπία τα οποία σίγουρα δε θα ξεχάσουμε ποτέ.

Φτάνοντας στο Darjeeling, το πρώτο πράγμα που έπρεπε να κάνουμε, ήταν να βρούμε κάπου να μείνουμε. Περιττό να σημειώσω πως παζαρέψαμε αρκετά σε διάφορα ξενοδοχεία για να την βγάλουμε με όσα λιγότερα λεφτά γίνεται! Τελικά καταλήξαμε να μοιραζόμαστε ένα δωμάτιο σε ένα πανδοχείο οι 5 μας και να πληρώνουμε 1 ευρώ τη βραδιά ο καθένας μας! Μπορώ να πω πως το παζάρεμα στις τιμές στην Ινδία το ευχαριστιόμουν όσο τίποτα, χεχε!

Ακολουθώντας πάντα πιστά τις οδηγίες του τουριστικού οδηγού Lonely Planet, το πρώτο μέρος που έπρεπε να επισκεφτούμε ήταν το Happy Valley Tea Estate. Παρ’ όλο που σπάνια πίνω τσάι, το γεγονός ότι βρισκόμουν σε μια από τις πιο δημοφιλείς φυτείες τσαγιού παγκοσμίως, με έκανε να θέλω να μάθω αρκετά παραπάνω από αυτά που ήξερα. Μια πολύ φιλική ηλικιωμένη κυρία μας εξήγησε ολόκληρη τη διαδικασία συλλογής και παραγωγής του τσαγιού και μάλιστα μας πρόσφερε να δοκιμάσουμε και μια κούπα τσάι πρώτης διαλογής που ήταν όλα τα λεφτά! Εννοείται πως φύγαμε με μερικά πακετάκια τσάι ο καθένας για οικογένεια και φίλους.

Επόμενη στάση στα αξιοθέατα της περιοχής ήταν το ζωολογικό πάρκο Padmaja Naidu, το μεγαλύτερο σε υψόμετρο ζωολογικό πάρκο σε ολόκληρη την Ινδία. Μερικά από τα σπάνια είδη πανίδας που είχαμε την τύχη να δούμε ήταν οι Θιβετιανοί Λύκοι, οι Σιβηρικές τίγρεις, δυο Λεοπαρδάλεις του χιονιού, η Μαύρη Ασιατική Αρκούδα καθώς και η μασκότ του πάρκου, τα πανέμορφα κόκκινα Πάντα, που ικανοποιούσαν και τους πιο απαιτητικούς λάτρεις των ζώων!

Ένα ακόμη highlight του Darjeeling είναι να ξυπνήσεις στις 4 το πρωί για μια πεζοπορία στο Tiger Hill, και να δεις μια από τις πιο ονειρικές ανατολές του Ηλίου! Δυστυχώς όμως, όλον τον καιρό που μείναμε στο Darjeeling, η ομίχλη σκέπαζε τη θέα οπότε δεν είχε νόημα να σηκωθούμε άγρια χαράματα και να μη δούμε τίποτα!

Έτσι λοιπόν, περάσαμε το χρόνο μας κάνοντας βόλτες στην πόλη, στα όμορφα σοκάκια που οδηγούν σε όμορφα μέρη. Ένα από αυτά οδηγεί στο Observatory Hill, σημείο με μαγευτική θέα στις χιονισμένες βουνοκορφές. Το Chowrasta και το The Mall γύρω από το Observatory Hill είναι δυο ακόμη όμορφα και τουριστικά μέρη για να επισκεφτεί κανείς στο Darjeeling.

Έχοντας άλλη μια μέρα για να εξερευνήσουμε την περιοχή, αποφασίσαμε να πάμε ημερήσια εκδρομή στο Mirik, 50 χιλιόμετρα από το Darjeeling. Ειλικρινά παρακαλούσα η διαδρομή αυτή να μην τελειώσει! Τα καταπράσινα τοπία που περνούσαμε δεξιά και αριστερά μας ήταν απλά παραδεισένια! Το Mirik έχει εκπληκτική φυσική ομορφιά, με αρκετό πράσινο και μια γραφική λίμνη στο κέντρο. Ιδανικό μέρος για περπάτημα, ποδήλατο, ιππασία και πικνικ!

Δε θα μπορούσα να τελειώσω αυτό το άρθρο χωρίς να αναφέρω τίποτα για τους πραγματικά έξω καρδιά ανθρώπους αυτής της περιοχής! Γενικά οι Ινδοί σαν λαός είναι πολύ ευγενικοί και πάντα πρόθυμοι να σε βοηθήσουν, αλλά στο Darjeeling με έκαναν πραγματικά να νιώσω ότι βρίσκομαι σαν στο σπίτι μου! Επίσης, πρέπει να σημειώσω πως εμφανισιακά οι ντόπιοι διαφέρουν αρκετά από τους Ινδούς του Νότου, θυμίζουν πολύ περισσότερο ανθρώπους από Νεπάλ και Θιβέτ!

Για περισσότερες φωτογραφίες από Ινδία πατήστε εδώ