Monday, March 17, 2014

Σαφάρι στο Εθνικό Πάρκο Chobe, Μποτσουάνα

Έλπις

Αν βρεθείτε στη Μποτσουάνα, επιβάλλεται να επισκεφτείτε το περίφημο σαφάρι του Εθνικού Πάρκου Chobe. Καθώς διαθέτει μία από τις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις άγριων ζώων στην Αφρική, το εθνικό πάρκο ελκύει αναρίθμητους ζωόφιλους κάθε χρόνο.

Ταξιδεύοντας με τους σάκους μας και τη σκηνή μας, ακολουθώντας πιστά τις συστάσεις του οδηγού lonely planet, σταθήκαμε τυχεροί και βρήκαμε ένα καταπληκτικό μέρος για να διαμείνουμε το Chobe Safari Lodge.

Το Chobe Safari Lodge βρίσκεται στις όχθες του ποταμού Chobe και συνορεύει με το εθνικό πάρκο. Το καταφύγιο από μόνο του ήταν πολυτελές όμως εμείς είχαμε ένα μικρό χώρο για να στήσουμε τη σκηνή μας ανάμεσα στο παραποτάμιο δάσος κοντά στον ποταμό του Chobe.

Τίποτα δεν μπορεί να ξεπεράσει την εκπληκτική θέα αυτής της υπέροχης τοποθεσίας. Μπορείς είτε να χαλαρώνεις όλη την ημέρα ή να απολαμβάνεις το φαγητό στο εστιατόριο ή να κάνεις βόλτες τριγύρω. Μπορείς να δεις ιπποπόταμους, κροκόδειλους κάνοντας μπάνιο στο ποτάμι ή ελέφαντες, βουβάλια και άλλα όμορφα ζώα που βρίσκονται στην άλλη μεριά.

Η ώρα είχε φτάσει. Το πρώτο μας σαφάρι θα γινόταν πραγματικότητα. Η καλύτερη ώρα για να πετύχεις τα ζώα είναι είτε νωρίς το πρωί είτε αργά το απόγευμα, όταν η ζέστη είναι λιγότερη. Οπότε, γύρω στις 6 το πρωί, ξεκινήσαμε από το ξενοδοχείο, ντυμένοι με χρώματα της γης, μέσα στον ενθουσιασμό και με τις κάμερες έτοιμες για δράση! Ήταν περίπου 6:30 π.μ. όταν ο ήλιος άρχισε να βγαίνει πίσω από τους λόφους και το τοπίο ήταν γεμάτο υπέροχα χρώματα.

Η πλούσια βλάστηση των πλημμυρικών πεδιάδων, οι πυκνές δασικές εκτάσεις, οι βραχώδεις προεξοχές και το παραποτάμιο δάσος ήταν τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της περιοχής. Το Chobe είναι φυσικά συνώνυμο με τους ελέφαντες. Ορδές ελεφάντων βρίσκονται σε όλο το πάρκο, οπότε ήταν και τα πρώτα ζώα που είδαμε.

Όχι πολύ αργότερα, ένα αφρικανικό βουβάλι πλησίαζε το τζιπ μας χωρίς φιλικές διαθέσεις και δύο πανέμορφες καμηλοπαρδάλεις έπαιζαν μεταξύ τους παραπέρα! Το σαφάρι έδειχνε πολλά υποσχόμενο από το ξεκίνημα του και τα κλικ από τις φωτογραφικές δεν σταματούσαν!

Καθώς προχωρήσαμε παρακάτω, ο οδηγός που ήταν πεπειραμένος, εντόπισε παιχνιδιάρικα ιμπάλα αντιλόπες και κούντου, περίεργους μπαμπουίνους, ταχύτατα λύγκας, καιροσκοπικές ύαινες, οξύθυμους φακόχοιρους και πολλά πανέμορφα πουλιά που δεν μπορούσα να ξεχωρίσω τα είδη τους.

Για να είμαι ειλικρινής, όπως ο περισσότερος κόσμος, όταν αναφέρεται η λέξη σαφάρι, τα πρώτα πράγματα που έρχονται στο μυαλό είναι τα λιοντάρια, τίγρεις και γενικά τα μεγάλα αιλουροειδή. Φυσικά οι ελέφαντες, οι ιπποπόταμοι, τα ιμπάλα και τα λοιπά είναι υπέροχα αλλά η αίσθηση της θέας ενός μεγάλου αιλουροειδούς από κοντά, είναι αυτό που κάνει το σαφάρι συναρπαστικό!

Ξαφνικά ο οδηγός με ήρεμη φωνή είπε: « Φίλοι μου, σήμερα είστε πολύ τυχεροί, θα δείτε τα λιοντάρια. Όχι μόνο ένα αλλά πολλά!». Πριν συνειδητοποιήσουμε τι ακριβώς είχαμε ακούσει, ένα πανέμορφο αρσενικό λιοντάρι και 5 νεαρά εμφανίστηκαν στα 20 μέτρα από το τζιπ μας! Μέσα σε δευτερόλεπτα, ανάμεικτα συναισθήματα μας κατέκλυσαν και μετά χαμογελάσαμε απολαμβάνοντας την ομορφιά της άγριας φύσης. Αυτές οι στιγμές θα μας συντροφεύουν για πάντα. Ήταν ο επίλογος και το αποκορύφωμα του σαφάρι μας!

Στο δρόμο για την επιστροφή, ακόμα και έξω από το πάρκο, δεκάδες ελεφάντων περπατούσαν δεξιά και αριστερά, το θέαμα δε μας δημιουργούσε έκπληξη πλέον! Ξαφνικά το αυτοκίνητο σταμάτησε για να περάσουν δύο ελέφαντες σε απόσταση 5 μέτρων από εμάς, τι μέρα κι αυτή!

Είχαμε επιστρέψει στη σκηνή δίπλα στο ποτάμι πριν νυχτώσει. Ετοιμάσαμε το βραδινό μας (δύο τεράστιες μπριζόλες στα κάρβουνα) και καθίσαμε για να απολαύσουμε ακόμη ένα υπέροχο ηλιοβασίλεμα, το τελείωμα μίας περιπετειώδους ημέρας. Η καλύτερη ανταμοιβή της Μητέρας Φύσης!